AI V NAŠEM ŽIVOTĚ
Umělá inteligence je klíčovou součástí mnoha aspektů našeho života, aniž bychom si to často uvědomovali.
OSOBNÍ ONLINE NÁKUPY A CÍLENÉ REKLAMY: Umělá inteligence je nepostradatelnou složkou v poskytování personalizovaných návrhů, ať už jde o náš další nákup na internetu nebo o cílené reklamy. AI zároveň hraje klíčovou roli v optimalizaci produktů, plánování zásob a celkové logistice.
NÁŠ PRŮVODCE INTERNETEM: Internetové vyhledávače, jako je Google, se neustále učí a vylepšují díky datům, která získávají z našeho chování na internetu. Tyto informace pak využívají k tomu, aby nám mohly poskytnout co nejrelevantnější výsledky našeho vyhledávání.
NAŠI DIGITÁLNÍ POMOCNÍCI: Chytré telefony dnes využívají umělou inteligenci k poskytování co nejpersonalizovanějších služeb. Virtuální asistenti, jako je Siri nebo Alexa, nám odpovídají na otázky, dávají nám rady a pomáhají nám s organizací našich každodenních úkolů.
PŘEKLADAČE NOVÉ GENERACE: Programy pro překlady jak psaného, tak mluveného textu využívají umělou inteligenci, aby nám poskytly co nejlepší výsledky. Díky AI můžeme využívat i takové funkce, jako jsou automatické titulky.
CHYTRÉ DOMÁCNOSTI A MĚSTA: Inteligentní termostaty se učí z našeho chování, aby nám pomohly šetřit energii. Díky umělé inteligenci mohou vývojáři chytrých měst například efektivněji regulovat provoz a předcházet tak dopravním zácpám.
NAŠE AUTA: I když zcela autonomní auta jsou stále spíše věcí budoucnosti, už dnes mnoho automobilů využívá umělou inteligenci v řadě bezpečnostních funkcí. EU například podpořila vývoj senzorů VI-DAS, které detekují možné nebezpečné situace a pomáhají předejít nehodám.
KYBERNETICKÁ BEZPEČNOST: Systémy umělé inteligence nám mohou pomoci lépe se bránit před kybernetickými útoky. Díky neustálému sběru a analýze dat, rozpoznání určitých vzorců a sledování útoků mohou tyto systémy efektivně předcházet kybernetickým hrozbám.
AKTIVNÍ BOJ PROTI DEZINFORMACÍM: Několik aplikací je dnes vyzbrojeno schopnostmi detekovat tzv. fakenews a dezinformace. Tyto aplikace analyzují data získaná na sociálních sítích a dokáží identifikovat intenzivní emotivní vyjádření, stejně jako rozpoznat, které online zdroje jsou věrohodné.